Cerinte post
Candidatul Ideal
Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Servicii de Alimentare cu Apa si de Canalizare in judetul Bistrita-Nasaud, in calitate de autoritate publica tutelara, prin consultant independent Pasca Ramona Claudia Cabinet Individual de Psihologie, anunta selectia pentru:
MEMBRU IN CONSILIUL DE ADMINISTRATIE
(sapte pozitii)
al Societatii AQUABIS S.A.,
in conformitate cu dispozitiile OUG 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, aprobata de legea 187/2023 pentru modificarea si completarea OUG si HG nr. 639/ 2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG.
Procedura se va desfasura cu respectarea principiilor transparentei, liberului acces, obiectivitatii, egalitatii de sanse, nediscriminarii si profesionalismului.
Obiectivele urmarite in cadrul procedurii de evaluare si selectie a candidatilor sunt: imbunatatirea performantelor intreprinderii prin angajarea celor mai competente persoane capabile sa indeplineasca atributiile functiei in conditii de eficienta, eficacitate si economicitate.
I. In vederea ocuparii pozitiei de Administrator al societatii Aquabis S.A., candidatii (persoane fizice sau juridice) trebuie sa respecte urmatoarele conditii generale si specifice:
1.1. Conditii generale:
1. Sa aiba cetatenie romana, cetatenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor apartinand Spatiului Economic European, varsta minima reglementata de lege si domiciliul in Romania;
2. Sa cunoasca limba romana (scris/citit/vorbit);
4. Sa nu aiba antecedente penale;
5. Sa aiba capacitate deplina de exercitiu;
5. Sa nu aiba inscrieri in cazierul judiciar;
7. Sa nu aiba inscrieri in cazierul fiscal;
8. Sa fie apt de munca;
9. Sa nu fi fost destituit dintr-o functie publica si/ sau incetat contractul de mandat din motive disciplinare in ultimii 5 ani;
10. Sa nu fi fost revocat din functia de administrator din motive imputabile in ultimii 5 ani;
11. Sa nu fi fost condamnat pentru infractiuni contra patrimoniului prin nesocotirea increderii, infractiuni de coruptie, delapidare, infractiuni de fals in inscrisuri, evaziune fiscala;
12. Sa nu se afle in conflict de interese sau incompatibil cu functia;
13. Sa fie / nu fie functionar public sau alta categorie de personal din cadrul autoritatii publice tutelare ori din cadrul altor autoritati sau institutii publice;
14. Sa fie / nu fie membru dependent/independent;
15. Sa nu exercite concomitent mai mult de 2 mandate de administrator in societati sau intreprinderi publice al caror sediu se afla pe teritoriul Romaniei;
16. Sa nu existe un conflict de interese sau indicii rezonabile privind afilierea la un anumit grup de interese sau riscul de a fi supus/(a) unor influente nejustificate din exteriorul entitatii, situatii care ar putea sa ii afecteze corectitudinea, independenta sau impartialitatea deciziilor
15. Sa nu existe indicii rezonabile care sa determine rezerve privind integritatea, buna reputatie sau comportamentul profesional;
16. Sa nu fie in procedura de insolventa sau faliment intreprinderea in care si-a exercitat mandatul de administrator sau director;
17. Sa nu existe incompatibilitati intre functia evaluata si situatiile descrise in art. 4 din OUG nr. 109/2011;
18. Absolvent(a) de studii universitare de licenta (asa cum sunt definite prin Legea 288 din 24 iunie 2004, cu completarile ulterioare);
19. Sa aiba/sa nu aiba expunere politica;
20. Sa indeplineasca conditiile specifice pentru ocuparea pozitiei;
1.2. Conditii specifice:
1. Experienta in conducerea/ administrarea unor societati sau regii auronome;
2. Studii superioare si experienta in domeniul stiintelor ingineresti, economice, sociale, juridice sau in domeniul de activitate al respectivei intreprinderi publice de cel putin 7 ani;
3. Cel putin un membru al Consiliului de Administratie este calificat ca auditor financiar conform unui document emis de catre autoritatea competenta din Romania, din alt stat membru, dintr-un stat membru al Asociatiei Europene a Liberului Schimb, din Elvetia sau din Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord, potrivit legii. Prin exceptie de la aceasta prevedere, este competenta sa faca parte din Comitetul de audit al unei intreprinderi publice si persoana care are experienta de cel putin 3 ani in audit statutar, dobandita prin participarea la misiuni de audit statutar in Romania, in alt stat membru, intr-un stat al AELS, in Elvetia sau in Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord sau in cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administratie/supraveghere ale unor societati/entitati de interes public, dovedita cu documente;
4. Sa nu fie mai mult de doi membri in Consiliul de Administratie functionari publici sau alta categorie de personal din cadrul autoritatii publice tutelare ori din cadrul altor autoritati sau institutii publice;
5. Majoritatea membrilor Consiliului de Administratie (minim patru) sa fie formata din administratori neexecutivi si independenti;
6. Cel putin o treime din totalul administratorilor sa fie femei si cel putin o treime din totalul administratorilor sa fie barbati; consiliul de administratie nu poate fi format in exclusivitate din persoane de acelasi gen.
Responsabilitati
II. Lista documentelor pe care candidatii le vor depune in dosarul de candidatura:
2.1. Persoane fizice
1. Opisul documentelor;
2. Scrisoarea de interes / intentie;
3. CV model European
4. Copie act identitate;
5. Certificat de cazier judiciar in original - solicitantul nu este inscris in cazierul judiciar;
6. Certificat de cazier fiscal in original - solicitantul nu are fapte inscrise in cazierul fiscal;
7. Adeverinta medicala - apt pentru prestarea muncii;
8. Copie acte studii;
9. Dovada experientei de conducere a societatilor si intreprinderilor si a vechimii (adeverinta Revisal sau carnet de munca in copie);
10. Declaratie pe propria raspundere ca nu a fost destituit dintr-o functie publica si nu i s-a incetat contractul de mandat din motive disciplinare in ultimii 5 ani;
11. Declaratie pe propria raspundere ca nu a fost revocat din functia de administrator din motive imputabile in ultimii 5 ani;
12. Declaratie pe propria raspundere ca nu a fost condamnat pentru infractiuni contra patrimoniului prin nesocotirea increderii, infractiuni de coruptie, delapidare, infractiuni de fals in inscrisuri, evaziune fiscala;
13. Declaratie pe propria raspundere ca nu se afla in conflict de interese, restrictii si incompatibilitati intre functia evaluata si pozitiile detinute in cadrul aceleiasi entitati sau in cadrul altor entitati, astfel cum sunt definite in legislatia specifica;
14. Declaratie pe propria raspundere ca este/nu este functionar public sau alta categorie de personal din cadrul autoritatii publice tutelare ori din cadrul altor autoritati sau institutii publice;
15. Declaratie pe propria raspundere ca este/nu este membru dependent/independent;
16. Declaratie pe propria raspundere ca nu exercita concomitent mai mult de 2 mandate de administrator in societati sau intreprinderi publice al caror sediu se afla pe teritoriul Romaniei;
17. Declaratie pe propria raspundere ca nu exista un conflict de interese sau indicii rezonabile privind afilierea la un anumit grup de interese sau riscul de a fi supusa unor influente nejustificate din exteriorul entitatii, situatii care ar putea sa ii afecteze corectitudinea, independenta sau impartialitatea deciziilor;
18. Declaratie pe propria raspundere ca nu exista indicii rezonabile care sa determine rezerve privind integritatea, buna reputatie sau comportamentul profesional;
19. Declaratie pe propria raspundere ca intreprinderea in care si-a exercitat mandatul de administrator sau director nu este in procedura de insolventa sau faliment;
20. Declaratie pe proprie raspundere ca nu exista incompatibilitati intre functia evaluata si situatiile descrise in art. 4 din OUG nr. 109/2011;
21. Declaratie pe propria raspundere referitoare la expunerea politica;
22. Declaratie de consimtamant pentru prelucrarea datelor cu caracter personal;
2.2. Persoane juridice
1. Prezentarea detaliata a persoanei juridice si a proiectelor similare;
2. Documente din care sa rezulte cifra de afaceri realizata din obiectul de activitate al administrarii afacerilor/societatilor - copie situatie financiara anuala pe ultimii 3 ani;
3. Dosarul de candidatura a reprezentantului legal care urmeaza a fi desemnat, insotit de documentele corespunzatoare si prevazute la punctul 2.1. pentru depunerea candidaturii de catre persoanele fizice;
4. Certificat de cazier fiscal in original - solicitantul nu are fapte inscrise in cazierul fiscal;
5. Certificat constatator in original din care sa rezulte obiectul de activitate al persoanei juridice, durata ei, precum si faptul ca este in functiune;
Declaratia de Intentie va fi depusa de candidatii din lista scurta in termen de 15 zile de la data emiterii sau stabilirii listei scurte.
Dosarele de candidatura se vor depune atat personal sau prin posta/curier, cat si in format electronic.
Dosarele de candidatura se vor depune intr-un plic A4 inchis si sigilat la sediul Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara pentru Servicii de Alimentare cu Apa si de Canalizare in judetul Bistrita-Nasaud, mun. Bistrita, strada Pacii, nr. 2A, la Secretariat, Etaj 2, in termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data publicarii anuntului de selectie, respectiv pana in data de 11.04.2025, ora 15.00. Fiecare dosar depus va primi un numar de inregistrare cu data si ora depunerii. Depunerile se fac de luni pana joi, in intervalul 07.30 - 16.00, vinerea in intervalul 07.30-13.00. Pe fiecare plic A4 ce contine dosarul de candidatura se va mentiona numele si prenumele candidatului si textul scris “Candidatura pentru pozitia de Membru in Consiliul de Administratie al Societatii AQUABIS S.A. si A NU SE DESCHIDE pana la inceperea procesului de evaluare administrativa.”
Dosarele de candidatura se vor depune in format electronic pe adresa de email recrutareaquabis2025@gmail.com
Se va trimite electronic un singur document care contine toate paginile dosarului. Va recomandam sa scanati toate paginile dosarului de candidatura si sa utilizati serviciul online iLovePDF, www.ilovepdf.com pentru a organiza paginile dosarului.
Pentru a usura procesul de depunere electronica va recomandam sa incarcati documentul obtinut prin intermediul serviciului online iLovePDF, in Google Drive si sa creati un link pe care sa il partajati cu alte persoane. Acest link se va trimite pe adresa recrutareaquabis2025@gmail.com
La depunerea dosarelor de candidatura, candidatul trebuie sa demonstreze faptul ca a depus dosarul electronic.
Dosarele care nu sunt depuse atat in format electronic cat si in format fizic, nu vor fi luate in considerare.
Nota:
! Actele in copie vor fi certificate “conform cu originalul” si semnate de candidat.
! Fiecare pagina din dosar va fi numerotata si semnata de candidat.
! Ultima pagina a dosarului va fi o pagina alba care va contine urmatoarele informatii: numarul de pagini din dosarul de candidatura/ semnatura candidatului.
! Dosarul se va scana complet, cu toate paginile care il formeaza.
! Declaratiile care fac parte din dosarul de candidatura vor fi publicate site-ul Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara pentru Servicii de Alimentare cu Apa si de Canalizare in judetul Bistrita-Nasaud, https://adiac-bn.ro rubrica ’’Anunturi’’ si site-ul aquabis.ro la rubrica ’’Comunicare - Informare”.
Descrierea jobului
III. ETAPE IN SELECTIE:
3.1.Evaluarea conformitatii administrative a dosarelor si eligibilitatii candidatilor
Verificarea, evaluarea si selectia dosarelor se va realiza in termen de maxim 5 zile lucratoare de la data expirarii termenului de depunere a acestora. Rezultatul evaluarii va fi “Admis” sau “Respins”. Candidatii respinsi vor fi anuntati prin intermediul e-mail-ului referitor la statusul dosarului lui.
Toate dosarele depuse in termen constituie lista lunga a candidatilor.
Dosarele declarate admise vor constitui lista scurta.
Comisia de selectie si nominalizare poate solicita informatii suplimentare fata de cele din dosarul de candidatura atunci cand considera necesar, pentru a asigura rigoarea si corectitudinea deciziilor luate, conform art.21, alin.(3) din Anexa 1 la HG:639/2023.
Informatiile suplimentare se obtin prin urmatoarele mijloace: clarificari solicitate in scris; verificarea activitatii desfasurate anterior de candidati;
Ca urmare a informatiilor suplimentare obtinute conform alin. (4), se poate revizui, imbunatati si valida acuratetea punctajului obtinut pe baza cerintelor profilului candidatului, conform art.21, alin.(5) din Anexa 1 la HG 639/2023.
3.2. Evaluarea aptitudinala a candidatilor
Evaluarea aptitudinala se va realiza in termen de maxim 3 zile lucratoare de la data comunicarii rezultatului evaluarii administrative a dosarelor de candidatura. Rezultatele evaluarii aptitudinale se vor transmite fiecarui candidat prin intermediul e-mail-ului.
Evaluarea aptitudinala se va realiza de catre consultantul independent prin intermediul platformei electronice www.testarepsihologicaonline.ro
3.3. Sustinerea Declaratiei de Intentie in cadrul unui interviu
Candidatii din lista scurta vor fi invitati sa depuna Declaratia de intentie in termen de 15 zile de la publicarea listei scurte.
Declaratia de Intentie se va depune in scris personal sau prin posta/curier la sediul Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara pentru Servicii de Alimentare cu Apa si de Canalizare in judetul Bistrita-Nasaud, intr-un plic format A4 inchis si sigilat si in format electronic, respectandu-se la fel procedura de depunere ca la dosarele de candidatura.
Plicurile care contin declaratia de Intentie se vor depune la sediul Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara pentru Servicii de Alimentare cu Apa si de Canalizare in judetul Bistrita-Nasaud, mun. Bistrita, strada Pacii, nr. 2A, la Secretariat, Etaj 2, in termen de 15 (cincisprezece) de zile calendaristice de la data publicarii listei scurte. Fiecare dosar depus va primi un numar de inregistrare cu data si ora depunerii, numar care va fi asociat numarului de inregistrare al dosarului de candidatura. Depunerile se fac de luni pana joi, in intervalul 07.30 - 16.00, vinerea in intervalul 07.30-13.00. Pe fiecare plic continand declaratia de intentie se va mentiona numele si prenumele candidatului si textul scris “Declaratie de Intentie pentru pozitia de Membru in Consiliul de Administratie al Societatii AQUABIS S.A.”
Declaratia de intentie se va depune in format electronic pe adresa de email recrutareaquabis2025@gmail.com
Declaratiile care nu sunt depuse atat in format electronic cat si in format fizic, nu vor fi luate in considerare.
Dupa finalizarea perioadei de depunere a Declaratiei de Intentie, candidatii vor fi programati la interviu in ordine alfabetica, fiecare urmand sa aiba la dispozitie 30 de minute pentru a sustine Declaratia de Intentie.
Programarea candidatilor se va comunica cu minim 24 de ore inainte de interviu pe site-urile adiac-bn.ro la rubrica ’’Anunturi’’ si aquabis.ro la rubrica ”Comunicare-Informare”.
Rezultatul evaluarii Declaratiei de Intentie va fi publicat pe site-ul Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara pentru Servicii de Alimentare cu Apa si de Canalizare in judetul Bistrita-Nasaud, https://adi ac-bn.ro rubrica ’’Anunturi’’ si aquabis.ro la rubrica ”Comunicare-Informare” in termen de 24 de ore de la incheierea acestei etape.
Nota:
Declaratia de Intentie face parte din setul de documente obligatorii pe care le pregatesc si le inainteaza candidatii pentru pozitia de Membru Consiliu de Adminstratie inscrisi in lista scurta.
Declaratia de intentie prezinta perspectiva candidatului privind dezvoltarea intreprinderii publice, prin prisma pozitiei pe care doreste sa o ocupe in cadrul consiliului, si cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele elemente:
a) raspunsurile si viziunea candidatului cu privire la asteptarile actionarilor;
b) aprecieri cu privire la provocarile specifice cu care se confrunta intreprinderea publica, raportate la situatia contextuala a acesteia;
c) legatura dintre profilul candidatului si obiectivele pe care trebuie sa le realizeze, conform scrisorii de asteptari.
Declaratia de intentie poate sa contina si urmatoarele elemente, dar fara a se limita la acestea:
a) exemple de indicatori financiari si nefinanciari pentru masurarea obiectivelor prezentate in scrisoarea de asteptari, precum si exemple de indicatori de performanta financiari si nefinanciari pentru stabilirea componentei variabile a remuneratiei, pe care candidatul ii considera oportuni pentru monitorizarea performantei, aditional indicatorilor financiari obligatorii prevazuti de art. 47 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2011;
b) constrangeri, riscuri si limitari pe care candidatul considera ca le-ar putea intampina in implementarea masurilor propuse.
Declaratia de Intentie se redacteaza cu respectarea regulilor generale pentru redactarea Declaratiei de intentie prezentate in Anexa 1c din HG 639/2023.
Declaratia de Intentie va avea maxim 20 pagini, A4, la un rand distanta, in Times New Roman, marimea literelor fiind de 12 puncte, margini stanga-dreapta 2 cm, sus-jos 1.5 cm.
Bibliografie:
Rapoartele de activitate ale companiei AQUABIS S.A. pot fi consultate pe site-ul www.aquabis.ro/compania
Organigrama companiei AQUABIS S.A. poate fi consultata pe site-ul www.aquabis.ro/cariere
Scrisoarea de asteptari a Autoritatii Tutelare poate fi consultata pe site-ul Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara pentru Servicii de Alimentare cu Apa si de Canalizare in judetul Bistrita-Nasaud, https://adiac-bn.ro
Legea nr. 241/2006 - Legea serviciului de alimentare cu apa si de canalizare
Legea nr. 51/2006 - Legea serviciilor comunitare de utilitati publice
Legea nr. 31/1990 - Legea societatilor comerciale
Ordonanta de urgenta nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 187/2023 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice si HG nr. 639/ 2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a a OUG. Nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice
Contractul de delegare a gestiunii serviciului de alimentare cu apa si de canalizare din judetul Bistrita-Nasaud nr. 3/17.09.2008
Nota:
Orice eventuala decalare a termenelor va fi afisata pe site-ul Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara pentru Servicii de Alimentare cu Apa si de Canalizare in judetul Bistrita-Nasaud, https://adiac-bn.ro. la rubrica ’’Anunturi’’ si aquabis.ro la rubrica ”Comunicare-Informare”., in timp util. Se recomanda potentialilor candidati sa urmareasca zilnic site-ul https://adiac-bn.ro si https://aquabis.ro
IV. PROTECTIA DATELOR PERSONALE
Procesul de recrutare si selectie se va desfasura conform Regulamentului (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal. In acest sens, se vor respecta urmatoarele:
Toti candidatii isi vor da acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.
Toate datele personale pe care candidatii le vor furniza vor fi utilizate doar de catre consultant sau de catre membrii Comisiei de evaluare in scopul selectarii candidatilor in vederea ocuparii pozitiei de Administrator.
Datele personale ale candidatilor nu vor fi puse la dispozitia nici unei alte parti.
Candidatii pot solicita in orice moment informatii despre modul in care sunt pastrate si utilizate datele lor personale.
Pe parcursul procesului de selectie organizat de Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Servicii de Alimentare cu Apa si de Canalizare in judetul Bistrita-Nasaud, prin consultant independent Pasca Ramona Claudia Cabinet Individual de Psihologie, pentru MEMBRU IN CONSILIUL DE ADMINISTRATIE (sapte pozitii) al Societatii AQUABIS S.A, nu vor fi facute publice numele candidatilor. Candidatii vor primi un numar de inregistrare al dosarului depus, toata comunicarea pe site-ul Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara pentru Servicii de Alimentare cu Apa si de Canalizare in judetul Bistrita-Nasaud sau companiei Aquabis va fi realizata facandu-se referire la numarul de inregistrare. Toate celelalte elemente - spre exemplu punctaje obtinute, status dosar -admis/respins, vor fi facute publice pe parcursul procesului de selectie facandu-se referire la numarul de inregistrare primit de fiecare candidat.
V. LISTA PERSOANELOR DE CONTACT
Razvan Grec
Director Executiv ADI
Presedinte comisie de selectie
recrutareaquabis2025@gmail.com
Pasca Ramona Claudia
Expert Independent
0740248378
resureumane@psiholog-bistrita.ro
recrutareaquabis2025@gmail.com
Beneficii
V. LISTA PERSOANELOR DE CONTACT
Razvan Grec
Director Executiv ADI
Presedinte comisie de selectie
recrutareaquabis2025@gmail.com
Pasca Ramona Claudia
Expert Independent
0740248378
resureumane@psiholog-bistrita.ro
recrutareaquabis2025@gmail.com
Prezentarea firmei
ASOCIATIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARA PENTRU SERVICII DE ALIMENTARE CU APA SI DE CANALIZARE IN JUDETUL BISTRITA-NASAUD ½ s-a infiintat prin dorinta de cooperare si asociere a Consiliile Locale ale Unitatilor Teritoriale Administrative din judetul Bistrita-Nasaud, inclusiv a Consiliul Judetean Bistrita-Nasaud, prin reprezentantii legali ai acestora.
Asociatia s-a constituit in scopul reglementarii, infiintarii, organizarii, finantarii, exploatarii, monitorizarii si gestionarii in comun a serviciului de alimentare cu apa si de canalizare pe raza de competenta a unitatilor administrativ-teritoriale membre precum si realizarea in comun a unor proiecte de investitii publice de interes zonal sau regional, destinate infiintarii, modernizarii si/sau dezvoltarii, dupa caz, a sistemelor de utilitati publice aferente serviciului de alimentare cu apa si de canalizare, pe baza strategiei de dezvoltare a acestuia.
Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Servicii de Alimentare cu Apa si Canalizare in judetul Bistrita-Nasaud este persoana juridica de drept privat, cu statut de utilitate publica, infiintata prin incheierea civila nr. 1100/CC/2007 din data de 19.12.2007 pronuntata in dosarul nr. 7854/190/2007 al Judecatoriei Bistrita-Nasaud, inscrisa in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor sub nr. 15/A/2008.